2015-02-13
Jeep Renegade „Samochodem Roku na Polskie Drogi” według magazynu „Top Gear”.
- Jeep Renegade wybrany „Najlepszym Samochodem na Polskie Drogi" przez polską redakcję kultowego miesięcznika „Top Gear".
- Polski test zwycięskiego samochodu opublikowany w najnowszym wydaniu magazynu „Top Gear" (3/2015).
- Mały SUV Jeepa dostępny w salonach sprzedaży już od 69900 zł z silnikiem Sport 1.6 E-TorQ /110 KM.
„Ta marka do tego stopnia wrosła w świadomość ludzi, że na każdy samochód terenowy zwykło się mówić Jeep" - tym zdaniem polska redakcja zaczyna test zwycięskiego Jeepa Renegade w najnowszym wydaniu miesięcznika „Top Gear". To właśnie w marcowym numerze (3/2015) tego kultowego magazynu została opublikowana lista „Samochodów Roku Top Gear", na której znalazł się najmłodszy SUV z Grupy Fiat Chrysler Automobiles. Dziennikarze polskiej edycji miesięcznika uznali Jeepa Renegade za „Najlepsze Auto na Polskie Drogi".
Polska edycja najsłynniejszego miesięcznika motoryzacyjnego na świecie właśnie obchodzi 7-lecie, a jej redakcja na wzór wydania brytyjskiego każdego marca wybiera „Najlepsze Samochody Roku". W konkursie nagradzane są nie tylko najwyżej ocenione przez dziennikarzy auta, ale również wybitne osobistości sportu motorowego i przemysłu motoryzacyjnego. Zespół redaktora naczelnego Szymona Sołtysika docenił Jeepa Renegade, przyznając mu zwycięstwo w prestiżowej kategorii „Najlepszy Samochód na Polskie Drogi" za wyjątkową sprawność w naszych realiach, na które składają się obecna infrastruktura drogowa, ukształtowanie terenu i panujący klimat. Redakcja tak uzasadnia wybór: „Jeep Renegade bardzo nam się spodobał. Jest wystarczająco dzielny, by pokonać trudne warunki, ciekawe wygląda, nie wzbudza negatywnych emocji i świetnie spisuje się na co dzień. Te cechy pozwoliły mu zdobyć tytuł »Najlepszego samochodu na polskie drogi«".
Przygoda, autentyczność, wolność i pasja - z tych wartości zrodziła się marka Jeep i w nich tkwi siła samochodów z rozpoznawalnym na całym świecie siedmioszczelinowym grillem, które tak bardzo fascynują zarówno miłośników ekstremalnej jazdy terenowej, jak i osoby szukające komfortu, wyrafinowania i elegancji przy zachowaniu możliwości dotarcia w każde miejsce na ziemi.
Nowy Jeep Renegade zafascynował też dziennikarski duet „Top Gear", Szczepana Mroczka i Bartłomieja Szyperskiego, którzy testowali auto na ośnieżonych, bieszczadzkich bezdrożach. „Ruszamy drogą, którą jeszcze nikt dziś nie jechał. Pokrętło napędu wędruje w pozycję Snow i tylny napęd zabiera się do pracy. Jeep sunie bez najmniejszych problemów i rozsypuje na boki świeży śnieg niczym ochroniarz ludzi, torując drogę dla celebryty".
Zwycięski Jeep Renegade, który zadebiutował w polskich salonach marki jesienią ubiegłego roku, to pierwszy samochód Fiat Chrysler Automobiles powstały we współpracy włosko-amerykańskiej, produkowany we Włoszech i sprzedawany w przeszło 100 krajach na całym świecie, w tym również w Stanach Zjednoczonych. Nowy Jeep wzbogaca ofertę legendarnej marki, wyznaczając jednocześnie jej pionierskie wejście do segmentu małych pojazdów sportowo-użytkowych (SUV) o niskim spalaniu i dobrym prowadzeniu przy zachowaniu charakterystycznych dla marki możliwości terenowych. Renegade w niezwykły sposób łączy konstrukcję, funkcjonalność i doświadczenia terenowe właściwe amerykańskiej marce, która od 74 lat jest synonimem wolności i jazdy 4x4, ze stylem i dynamicznymi osiągami, które charakteryzują włoskie samochody na całym świecie.
„Muskularny" Renegade, inspirowany oryginalnym Jeepem Willys MP z 1941 roku, jednym z pierwszych samochodów wojskowych z masowej produkcji w USA, jest bogaty w unikalne detale legendarnej marki Jeep, takie jak siedmioszczelinowy grill, okrągłe reflektory przednie, prostokątne tylne lampy ze stylowym motywem kanistra, który znajdziemy również na otwieranym, dwuczęściowym dachu, czy nadkola w kształcie trapezu.
Surowe linie „sylwetki" uzupełnia starannie dopracowane wnętrze, w którym zostały wykorzystane najwyższej jakości materiały, innowacyjne zestawienia kolorystyczne i „inteligentne" rozwiązania przestrzeni bagażowej. Kierowca Renegade'a ma do dyspozycji najnowszą technologię oferującą m.in. największy w segmencie kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 7", który pozwala za pomocą przycisków na kierownicy dowolnie konfigurować informacje wyświetlane na ekranie. Wyświetlacz prezentuje intuicyjne ikony oraz instrukcje oraz oferuje szeroki zakres możliwości dostosowywania jego konfiguracji do indywidualnych potrzeb - od podstawowego odczytu prędkości aż po szczegółowe informacje o stanie pojazdu. Dodatkowo, w wersji 4WD wyświetlane są tryby systemu Selec-Terrain®.
Polscy Klienci mogą wybierać spośród czterech wersji wyposażenia Renegade'a odpowiadających ich indywidualnym potrzebom. Gamę modelową otwiera bogata wersja Sport, po niej występuje jeszcze bardziej komfortowa i funkcjonalna Longitude, aż do topowej pod względem technologicznym, indywidualizacji i listy wyposażenia wersji Limited.
Do zdecydowanych amatorów jazdy terenowej adresowana jest wersja Renegade Trailhawk o wiodącej w segmencie sprawności off-roadowej klasy 4x4 Trail Rated oraz wzbogaconym wyposażeniu seryjnym. W jego skład wchodzi m.in. napęd 4x4 Jeep Active Drive Low, system kontroli trakcji Jeep Selec-Terrain z trybem pracy Rock, zawieszenie podwyższone o 20 mm do 220 mm, zestaw płyt osłonowych podwozia oraz przednich i tylnych zaczepów holowniczych. Jazdę w warunkach terenowych ułatwiają korzystne kąty charakterystyczne Renegade: najazdu 30,50, rampowy 25,70 i zejścia 34,30.
Bezpieczeństwo podróżujących Renegade zostało potwierdzone prestiżowymi pięcioma gwiazdkami Euro NCAP, do których przyczyniła się innowacyjna „architektura 4x4 Small Wide" oferująca strukturę jednobryłową dzięki zastosowaniu stali wysokowytrzymałościowej, ultra wysokowytrzymałościowej oraz tłoczonej na gorąca, skutkująca doskonałą sztywnością skrętną auta, oraz liczne systemy bezpieczeństwa, w tym 6 poduszek powietrznych montowanych w standardzie.
Właściciele Renegade mają do wyboru cztery nowoczesne silniki benzynowe oraz pięć ekonomicznych, wysokoobrotowych, dostępnych w konfiguracji napędu zarówno 4x2, jak i 4x4. Ten ostatni tworzą dwa innowacyjne systemy: Jeep Active Drive lub Active Drive Low, z przełożeniem pełzania 20:1 gwarantujące przenoszenie odpowiedniej mocy na nawierzchniach o niskiej przyczepności, w warunkach agresywnego startu i przyspieszania, czy też podczas dynamicznej jazdy szosowej. Oba systemy uzupełnia kontrola trakcji Selec-Traction o czterech trybach pracy Auto, Snow, Sand i Mud (Auto, Śnieg, Piach i Błoto; piąty tryb Rock dostępny jest w wersji modelowej Trailhawk) zapewniających optymalną charakterystykę trakcyjną na każdym podłożu. Dodatkowo, topowe jednostki napędowe współpracują z pierwszą w tym segmencie automatyczną przekładnią dziewięciostopniową ze sterowaniem elektronicznym. W połączeniu z 2-litrowym turbodieslem MultiJet II albo 1,4-litrowym silnikiem benzynowym MultiAir2 Turbo, skrzynia ta prezentuje swe niezaprzeczalne zalety, zapewniając m.in. doskonałe przyspieszenia, płynność pracy podczas jazdy z prędkościami na autostradzie oraz obniżenie zużycie paliwa.
Silniki benzynowe cena (zł brutto): Sport 1.6 E-TorQ/110 KM/ M5 4x2 - 69 900 Longitude 1.4 Tmair /140 KM/ M6 4x2/ S&S - 81 300 Limited 1.4 Tmair /140 KM/ M6 4x2/ S7S - 87 900 Limited 1.4 Tmair /170 KM /AT9 4x4/ S7S - 109 700
Silniki diesla cena (zł brutto): Sport 1.6 MJD /120 KM/ M6 4x2/ S&S - 83 900 Longitude 1.6 MJD /120KM/ M6 4x2/ S&S - 89 000 Limited 1.6 MJD/ 120 KM/ M6 4x2/ S&S - 95 600 Limited 2.0 MJD/ 140 KM/ M6 4x4/ S&S - 107 300 Limited 2.0 MJD/ 140KM /AT9 4x4 Low/ S&S - 117 500 Trailhawk 2.0 MJD/ 170 KM/ AT9 4x4 Low/ S&S - 123 900
Szczegółowa oferta dostępna u dealerów i na stronie www.jeep.pl.
|
|
|